Minőségellenőrzés

Főoldal / Minőségellenőrzés

Minőségellenőrzés

Cégünk a műszaki minőségellenőrzés során különféle eltéréseket és veszteségeket állapít meg. A vizsgálati eljárások során megállapítjuk az elvárt hatékonyság és minőségszínvonal csökkenését. Emellett a dokumentált és valós mennyiségi mérték különbözetét is meghatározzuk és azonosítjuk. A minőségbiztosítási tevékenységünk során, cégünk térinformatikai felügyelete mellett zajlik a munkavégzés. Ezen esetekben a teljes folyamatot figyelemmel követjük a meghatározott vizsgálati pontokon, mely a folyamat felépítéstől kezdve a megvalósításon át történik. A meghatározás folyamata a minőségbiztosítási tervezés, első lépése a QA terv kidolgozása, melyben szerepel a vevői átadás módja, az ellenőrzési pontok és a mintavételezés meghatározása, valamint a SW fejlesztés egyaránt, majd a kiértékelések, eredményátadás, kapcsolattartás, átlátható folyamatmenedzselés.

Az általunk végzett minőségellenőrzés területek

  • Alaptérképi – topográfiai, településrendezési, növényzeti – adatbázis építés
  • Nagyvállalati beruházási folyamatok nyomon követése
  • Közmű hálózat-nyilvántartás és változásvezetése
  • Közmű fogyasztóhálózat összerendelés és minősítése

A mérések lehetséges folyamatai:

Tervezés: vizsgálandó terület, adatkör és célok meghatározása, ütemezés

Előkészítés: forrásadat beszerzése, esetleg szükséges helyszíni mintaérték meghatározás.

Kiértékelés: hibák meghatározása, hibaszint megállapítása, eredménykiértékelés, ha rendelkezésre áll előzetes vagy referenciabecslés, azzal való összevetés.

Monitoring

A monitoring alkalmazása a térinformatikai és statisztikai szoftverkörnyezetben, minőségbiztosítási eljárások alkalmazásával tömeges, vagy egyedi, de nagy értékű tevékenységekre alkalmazzák.

  • TELJES KÖRŰ folyamatátvilágítás, kockázat meghatározás, folyamaton belüli inhomogenitások kimutatása
  • PONTOS problémaazonosítás, és teljesítménymérés, ok-okozat meghatározás
  • OBJEKTÍV, kizárólag számszerű adatokból állít elő eredményt, átlátható vizsgálati módszer és eredményes
  • GYORS reakciót tesz lehetővé, időben vagy még a bekövetkezés előtt jelezhető a hiba
  • DOKUMENTÁLT, minden adat visszakereshető, eredményekről vezetői jelentés készül
  • Növeli a folyamatok hatékonyságát, csökkenti a fajlagos költséget. KÖLTSÉGHATÉKONY, a tömegesen előforduló feladatoknál (egyedi vizsgálatokra költséghatékonysági elemzést kell készíteni)
  • Informatikai rendszerbe szervezhető, a szolgáltató rendszereibe kapcsolható gyors, a belső szakértők ismereteit is hasznosító megoldás
  • Folyamatmérésre további elemzések építhetők

Jelentések

A monitoring során keletkezett folyamatábrákat a megrendelővel megkötött időközönként, napi, heti, havi jelentéseket a célzott személyek számára továbbítjuk. A problémát a szerepkiosztás alapján érintett személynek jelezzük, melyben szerepel a folyamatirányítás is, azaz, hogy a problémának mi a megoldása és ahhoz hogyan jusson el.